Бухгалтерський аудит як фактор ефективності бізнесу

Складні питання при веденні бухобліку основних засобів

Взяття на облік об’єктів основних засобів пов’язане з безліччю нормативних актів. Тому тут часто виникають складні питання, які неможливо вирішити без професійного бухгалтера. Розглянемо основні спірні моменти, з якими до нас в «МІК-Аудит» звертаються клієнти, коли їм потрібно ведення бухобліку основних засобів.

Правильне оформлення та облік основних неможливо без коректного їх відображення в регістрах. Ще один нюанс, який часто упускають бухгалтери-початківці, і тим більше підприємці, які самостійно ведуть Бухоблік-враховувати основні засоби потрібно на всіх стадіях. Від моменту їх надходження до ліквідації. А в процесі експлуатації нараховувати і відображати облік амортизаційних процесів, витрати на ремонт та інші.

Нюанси і складності при веденні бухобліку основних засобів

  1. Бухгалтерский аудит как фактор эффективности бизнесаПоділ основних засобів і витрат на них.

Куплені основні засоби приймаються за первісною вартістю, а сума ПДВ та акцизи повинні враховуватися окремо. Тобто ви ставите на витрати тільки саму вартість основних засобів, в законі прописано, що це сума на:

  • придбання;
  • виготовлення;
  • доставка.

Наприклад, будівельні та ремонтні роботи за договором відносять саме до придбання основних засобів. Сюди ж можна внести консультації та отримання інформаційних послуг, на які були витрачені кошти у зв’язку з цим придбанням.

Тут часто припускаються помилки, коли не вносять до первісної вартості основних засобів такі витрати. А враховують їх як загальногосподарські. У підсумку, будь-яка перевірка покаже, що об’єкт основного засобу був неправильно прийнятий на облік.

2. Не основні засоби, які відносять до основних.

Складні питання при веденні бухобліку основних средствЧтобы об’єкт можна було зарахувати до основних засобів він повинен відповідати певним вимогам:

  • використання безпосередньо для виробничих потреб;
  • впливати на виробничий процес або надання послуг;
  • задовольняти управлінські потреби підприємства;
  • об’єкт не може бути перепроданий;
  • він повинен використовуватися довше 1 року;
  • його застосування має приносити економічну вигоду (зараз або в майбутньому).

Наприклад, не можна відносити до основних засобів об’єкти, які використовуються співробітниками в особистих цілях. Всілякі модернізації кабінетів сучасними гаджетами, круті зони відпочинку і прийому їжі – все це, на жаль, неможливо поставити на баланс, як основні засоби. Так, вони підвищують продуктивність праці, використовуються довгий період та не підлягають перепродажу, але з точки зору бухгалтерського обліку не є основними засобами.

Порада. Якщо ви хочете поліпшити умови роботи своїм співробітникам і одночасно включити ці витрати на покупку основних засобів – видайте наказ і розпорядження. І на його підставі зможете оптимізувати оподаткування і витрати на подібні придбання.

3. Складнощі з інвентаризацією та амортизацією основних засобів.

хороший бухгалтерНа облік ставиться конкретний об’єкт, якому дається власний інвентарний номер. Складнощі і плутанина виникає, якщо обладнання складається з декількох частин. Іноді їх враховують окремо, іноді як ціле. Насправді єдино вірним рішенням у цьому випадку є, зазначене в законодавстві: обладнання, яке змонтовано в єдиний комплект і може функціонувати лише разом, вважається одним об’єктом основних засобів.

На реальному прикладі це може виглядати так. В закладі громадського харчування встановлено хлібопекарський комплекс. Він складається з тістомісильної машини і духовки. Комплекс один, але машина і духовка не пов’язані між собою і можуть функціонувати окремо. Тобто в прикладі ми бачимо два об’єкти основних засобів. А от якщо для приготування їжі в закладі використовується обладнання повного циклу, коли з тістомісильної машини тісто автоматично подається в духовку – тоді це один об’єкт.

Як бачите, реальність може вносити свої корективи в систему бухобліку основних засобів. Щоб вирішити складні питання в цій сфері, краще звернутися за допомогою до професіоналів. Якщо ви знаходитесь в Харкові – ви завжди можете прийти на консультацію в офіс «МІК-Аудит» на вулиці Алчевських, д. 9/11 або зателефонувати нам за телефонами: (050) 343 60 34; (093) 577 47 57; 715 77 35 в Viber, Skype або WhatsApp. Ми ведемо бухгалтерський і податковий облік не тільки підприємців і підприємств Харкова, а й з усієї України. Звертайтеся!

 
Запишитесь
на мероприятие
Запишитесь
на консультацию