Наради, переговори – важлива і невід’ємна частина життя будь-якого підприємства. Успішно проведені наради допомагають організації підтримувати і підвищувати ділової авторитет, укладати вигідні договори, забезпечувати ефективність і злагодженість роботи співробітників, домагатися своєчасного виконання всіх поставлених завдань. Тому, ми пропонуємо Вашій увазі 5 секретів ефективного наради.
- В першу чергу – до наради потрібно готуватися. Людина, яка буде проводити нараду повинна поставити мету, краще це зробити письмово. Якщо цілей декілька, то потрібно розставити їх в порядку убування пріоритету: часу на все може не вистачити. Якщо питань дуже багато – частину перенести на наступний раз – це заощадить зусилля з підготовки і позбавить Вас від невиправданих очікувань.
- Учасники наради не повинні перебивати один одного. Мало того, що це прояв неповаги, так швидше за все, в момент одночасного розмови учасники не намагаються один одного зрозуміти, що не йде на користь наради в цілому.
- У всіх повинна бути однакова «картинка» обговорюваної проблематики. Як тільки група розбивається на кілька дискусій або хтось почав відволікатися (наприклад, перевіряти пошту на телефоні або просто «йти в себе»), подальший час буде втрачено, поки група знову не стане єдиним цілим. Все, що відбувалося, поки хтось «був відсутній», доведеться для нього повторювати, витрачаючи на це час всіх інших.
- Фіксуйте все сказане.Без цього учасники через час можуть забути ті факти або висновки, які були зроблені, і ефективність процесу впаде. Крім того, записи допомагають групі економити час, дозволяючи тому, хто говорить просто вказувати на ту чи іншу частину записів замість того, щоб детально пояснювати, що конкретно з уже сказаного він має зараз на увазі.
- Якщо обговорювана проблема розпалася на кілька завдань, що вимагають індивідуального виконання, немає сенсу витрачати загальний час на групове обговорення – нараду потрібно завершувати.