Меню Закрити

5 секретів ефективної наради

Наради, переговори – важлива і невід’ємна частина життя будь-якого підприємства. Успішно проведені наради допомагають організації підтримувати і підвищувати ділової авторитет, укладати вигідні договори, забезпечувати ефективність і злагодженість роботи співробітників, домагатися своєчасного виконання всіх поставлених завдань. Тому, ми пропонуємо Вашій увазі 5 секретів ефективного наради.

  1. В першу чергу – до наради потрібно готуватися. Людина, яка буде проводити нараду повинна поставити мету, краще це зробити письмово. Якщо цілей декілька, то потрібно розставити їх в порядку убування пріоритету: часу на все може не вистачити. Якщо питань дуже багато – частину перенести на наступний раз – це заощадить зусилля з підготовки і позбавить Вас від невиправданих очікувань.
  2. Учасники наради не повинні перебивати один одного. Мало того, що це прояв неповаги, так швидше за все, в момент одночасного розмови учасники не намагаються один одного зрозуміти, що не йде на користь наради в цілому.
  3. У всіх повинна бути однакова «картинка» обговорюваної проблематики. Як тільки група розбивається на кілька дискусій або хтось почав відволікатися (наприклад, перевіряти пошту на телефоні або просто «йти в себе»), подальший час буде втрачено, поки група знову не стане єдиним цілим. Все, що відбувалося, поки хтось «був відсутній», доведеться для нього повторювати, витрачаючи на це час всіх інших.
  4. Фіксуйте все сказане.Без цього учасники через час можуть забути ті факти або висновки, які були зроблені, і ефективність процесу впаде. Крім того, записи допомагають групі економити час, дозволяючи тому, хто говорить просто вказувати на ту чи іншу частину записів замість того, щоб детально пояснювати, що конкретно з уже сказаного він має зараз на увазі.
  5. Якщо обговорювана проблема розпалася на кілька завдань, що вимагають індивідуального виконання, немає сенсу витрачати загальний час на групове обговорення – нараду потрібно завершувати.